"בשבילי השראה אלו אנשים שלא נותנים
למגבלות לנהל אותם או לקבוע להם איפה הם יהיו"
מערכת Fashanga | פורסם 17/03/19 08:00
רונית שגב, ביולוגית, חוקרת עור ומייסדת חברת הקוסמטיקה Biofor. גימיקים לא תמצאו בין המוצרים שלה.
בראיון איתה היא מפגינה ביטחון ועוצמה נשית המעוררת השראה. בגיל 20 היא כבר הייתה עצמאית.
יש לה סדר עדיפויות וברגע שהחליטה להקים חברה מבחינתה היא כבר הצליחה. זה היה עניין של זמן עד שכל העולם ידע.
כמו הרבה מסיפורי הצלחה זה הגיע ממקום אישי.
"לא ידעתי מה זה קרם לחות. עור הפנים שלי השתנה, זה בא לי בתקופה לחוצה של חיי. התקופה הלחוצה עברה, אך סימני הגיל לא עברו ולכן הייתי חייבת להבין מאיפה זה נובע. הבנתי סוף סוף במה הולך להיות התואר השני שלי".

רונית שגב | צילום: אופיר הראל
"אין לנו גימיקים אני לא נגד מסכות זהב וקוויאר"
"למדתי את השוק ואת הצרכים שלו. כשידעתי שאני הולכת לתת שירות לקוסמטיקאיות התחלתי ללמוד את הפיזיולוגיה חקרתי ופיתחתי ליין שלם בהדרגה – ככה ביו פור התחיל. קוסמטיקה מקצועית הפרדה בין מוצרי מדף שנמכרים רק בקליניקות מקצועיות. בעולם של כל הקוסמטיקה בסקאלה של תוצאות מהירות זה סוגי המוצרים שלנו. אנחנו קיימים 12 שנים עם 20 מוצרים. אין לנו גימיקים אני לא נגד מסכות זהב וקוויאר יש לקוחות שזה מתאים להן. אני באה מהמדע, יש לי ראש קצת שונה. אני חושבת כמו רופא וכמו שרופא יודע מה התקלקל ומה לתקן וזה מה שעושים עם המוצרים שלי".
המוצר הכי חדשני בליין שלך? והמוצר המועדף עלייך.
"קצת קשה לבחור אבל בואי נהיה אקטואלים. העור יבש בחורף וזה Skin Active. המוצרים של ביופור, כולם ללא מגע יד.
אני לא אוהבת שמכניסים אצבעות לתוך הקרם. זה לא סטירילי ולא יעיל במצב הזה. מה שחשוב בקרם Skin Active והופך אותו למיוחד הוא שילוב של תכשיר, קרם לחות וקומפלקס של לחותלים שגורמים גם לעור יבש ועד הכי מיובש לתוצאה. מוצר שמכסה הרבה סוגי עור. חווית טיפול שהיא ממש כיפית ונעימה.
המוצר האהוב עלי הוא Renew, זה אחד הראשונים שלנו. הוא תותח אנטיאייגינג, מוצר שתוך כמה ימי שימוש רואים תוצאות. כבר העור מתעורר לחיים. סוג של סוכן מכירות, הקוסמטיקה הפעילה עובדת".
"אף תכשיר לא יחליף טיפול אצל הקוסמטיקאית"
מי עושה לך טיפול פנים?
"אני עושה לעצמי טיפול פנים. משתמשת יותר בחורף מאשר בקיץ עם מוצרים פעילים, שהופכים את העור ומרעננים אותו.
כשאת משתמשת במוצרים הנכונים את פחות צריכה טיפולי פנים אצל הקוסמטיקאית.
תכשיר טוב, מרוכז ופעיל, הוא כמו קוסמטיקאית שיושבת לך על השידה במקלחת. כלומר, הוא עושה לך טיפול קוסמטי בבית.
ביום יום כשאת מורחת אותו, הוא משנה לך את התפקוד, את המראה, הבריאות של העור, את המבנה של עור.
אף תכשיר לא יחליף טיפול אצל הקוסמטיקאית, שנהיה ברורים. יש טיפולים שחייב לעבור אותם במכון זה א' ו-ב' , קוסמטיקאית זה לא רק טיפול במכון.
פעם התייחסו לקוסמטיקאית לכמו זוג ידיים, פעם לפני שנים. היום אנחנו במקום הרבה יותר חכם, קוסמטיקה מתקדמת".
"אני בעד שהקוסמטיקאית תדע להבדיל בין גימיק למוצר"
מה מייחד את המוצרים שלך ?
"המוצרים שלי קצת דומים לי באופי, הם פשוטים, ממוקדים, תאכלסים, עוצמתיים ופוגעים במטרה, בלי התברברות ובלי גימיקים או דברים שלא צריכים אותם.
הם באים יחד עם ידע, לראשונה הוא בא ביחד איתי. הבאתי המון פרי מחקר שעשיתי. המון התנסות בשטח. את כל החומר המתקדם הזה, כמו שלי היה חסר. לא דיברו בשפה ולא הכירו מושגי בסיס. לא הבינו איך קורים דברים, מנגנוני פעולה של חומרים ולא הבינו מה כל מרכיב עושה. באיזה ריכוז או המשמעות של מה שקורה בעור, את זה הבאתי איתי.
כשאת לוקחת מוצר חזק ומחברת אליו את הידע, איך מתקנים את העור, את מקבלת תוצאות מהממות.
אנחנו היום בשוק ברמת פיצוח שלא הייתה פעם. וזה בעיקר בגלל ידע, את לא יכולה לנתק את הידע ממוצר.
אני בעד שהקוסמטיקאית תדע להבדיל בין גימיק למוצר שמרפא את העור".

רונית שגב | צילום: אופיר הראל
איך מנהלים קריירה ומצליחים לשלב את החיים האישיים שלך ?
"זמן זה עניין של סדר עדיפויות. אני שואלת את עצמי כל הזמן מה חשוב לי".
מתי הבנת שאת במסלול ההצלחה ומה ההישג הכי גדול שלך?
"ברגע שהחלטתי להקים חברה. היא כבר הצליחה.
מתי כבר יראו את זה במציאות זה כבר עניין של זמן".
יש לך היום דמות שהיא ההשראה שלך?
"אני לא יכולה להגיד לך מישהו ספציפי. האמת היא שכל אדם שמתגבר על מגבלות שלו, בשבילי זו השראה.
לקבל 100 במתמטיקה כשאתה גאון במטמתיקה זה נחמד כן? אבל זה צפוי.
להירשם לאוניברסיטה כשאתה דיסלקט ולא יכול לקרוא ובכל זאת לסיים את התואר? זה אתגר.
ללכת למקומות שבהם שקשה לך. יש אנשים שהם טכנופובים ועדיין העבודה מחייבת אותך, כן להיות עם טכנולוגיות ומתגברים על זה.
או להעלות על במה עם פחד קהל אבל להעלות, כי זה חלק מהמקצוע שלך, כי זה מה שאתה רוצה לעשות. זו בשבילי השראה.
אנשים שלא נותנים למגבלות לנהל אותם או לקבוע להם איפה הם יהיו".
איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים מהיום?
"חברה יותר גדולה. מייצרים ליותר מדינות".
מה המסר שלך לנשים?
"תעשי את מה שטוב לך, תהיי את עצמך, תדייקי את עצמך למצב שבו העיסוק שלך, מבטא את העוצמות שלך, את מה שאת יודעת ואוהבת לעשות.
אני חושבת שאנחנו בעידן ובתקופה שאפילו החיים מדייקים אותנו לאיפה שמי שהדי אן איי ואם והנשמה שלנו לא שם? זה לא ישרוד".
צילום: אופיר הראל | איפור: נועה אלפנדרי | שיער: כפיר רז|
מעצבת אופנה: סיוון מגן |מיקום צילומים: Market House Hotel , יפו|
על ההפקה משרד יחסי הציבור והפרסום: "שמיר יחסי ציבור", "בנק הפתרונות".