#
4
#
1441
Like this post

אחרי שאכלנו בחגים יותר מידי אוכל ושטויות, ועוד שנייה מגיע החורף כולנו רוצים לחזור לשגרה ואולי גם קצת להוריד את כל האוכל מהחגים ולהכניס לחיים שלנו שגרה קצת יותר בריאה ופחות עמוסה באוכל ושטויות.
אז לא חייבים לרוץ לחדר כושר או להתחיל דיאטות מוגזמות, אבל כן אפשר להתחיל אורח חיים בריא שיכניס לנו אנרגיות וכוח לקראת החורף והחזרה לשגרה, וגם קצת לתת לגוף שלנו מנוחה מכל העומס מהחגים.

כדי להתחיל אורח חיים בריא שכל אחת יכולה לאמץ לעצמה בקלות צריך סדר יום. לו"ז מסודר במשך היום או השבוע יקל על לחצים וחוסר ארגון. אם יש לכם כבר סדר יום בתוך מערכת (עבודה, צבא, בית ספר) אז כמובן שידוע לכם מראש על כל תכניות החודש. תסדרו לכם את השבוע או החודש מראש – אם זה מבחנים או עבודות, ואם זה בצבא אז ימים שאתם בבית וככה יהיה לכם הרבה יותר סדר ופחות לחצים שמשפיעים לנו על הגוף.

🌸ארוחת בוקר:

סדר יום כולל גם ארוחת בוקר מסודרת. תמיד אומרים שארוחת בוקר היא הכי חשובה ביום, ואין מה לעשות – זה נכון. ארוחת בוקר תחזיק אותנו כל היום ותעזור לנו לתת אנרגיה לגוף, אז כמובן שחשוב להתחיל את היום עם ארוחה מזינה. זה יכול להיות סנדוויץ' עם אבוקדו או גבינה או כל דבר מזין אחר, אפשר גם שיבולת שועל עם פירות או גרנולה עם יוגורט, חביתה, שייק, או אפילו ירקות או פירות. תחפשו דברים מזינים ולא ג'אנק או דברים מסוכרים!!

10 רעיונות ומתכונים לארוחת בוקר מזינה –https://m.ynet.co.il/Articles/4613804

🌸ארוחת צהריים:

גם בארוחת צהריים חשוב לא לאכול מלא פחמימות או ג'אנק ולשלב כל ארוחה עם ירקות. אפילו אם ארוחת הצהריים שלכם היא ספגטי תוסיפו בצד סלט או ירקות חתוכים – זה גם ישביע אתכם יותר, וגם יוסיף לכם ויטמינים לגוף.
אם אתם בבית הספר או בעבודה ומביאים איתכם אוכל מהבית, אתם יכולים להכין ארוחה בתוך קופסת אוכל במקום הסנדוויץ' ולהכניס ירקות ומנה בשרית (או כל דבר אחר) עם פרי לנשנש אחר כך. אם אתם אוהבים את הסנדוויץ' של אחר הצהריים ומעדיפים להשאיר אותו אפשר לשים בו דברים יותר בריאים ולהוסיף בצד ירקות, פירות, אגוזים או כל דבר אחר שטעים לכם אבל בריא.

🌸מים:

במשך היום תשתדלו לשתות הרבה מים. זה עוזר לכל כך הרבה דברים כמו העור ומערכת העיכול. 1.5 עד 2 ליטר מים ביום יגרמו לכם להרגיש הרבה יותר טוב ויתנו לכם אנרגיה למשך היום. אתם יכולים גם להוסיף למים כל מיני דברים – זה בריא יותר ומוסיף טעם למים.

במשך היום תשתדלו להפחית ממשקאות מסוכרים ולשתות יותר מים.

גם נשנושים (שאין מה לעשות כולנו רעבים בין ארוחה לארוחה ומוצאים את עצמנו אוכלים שטויות) – במקום החטיפים והשוקולד תנשנשו דברים בריאים יותר. כמובן שאם תשמרו על ארוחות מסודרות ומים במשך היום הגוף שלכם לא ירצה נשנושים בין הארוחות, אבל לפעמים יש צורך לאכול בין הארוחות ולכן ירקות ופירות הם פתרון מושלם. כמובן שאפשר גם למצוא בכל סופר חטיפים בריאים כמו פיטנס וגרנולה, ואפשר גם לאכול יוגורט או מעדן בריא. יש המון סוגים וטעמים!

🌸ספורט:

לא כולם אוהבים ולא לכולם יש זמן, אבל לא חייבים ללכת לחדר כושר או לעשות אימונים מטורפים. בשביל לחיות באורח חיים בריא ומזין ועדיין לעזור לגוף לתפקד טוב במהלך היום תוסיפו לשגרת יום יום שלכם לפחות פעם-פעמיים בשבוע תרגיל ספורט קטן שאתם מתחברים אליו. זה יכול להיות סקווטים או כפיפות בטן. תבחרו לכם יום בשבוע ותפנו ממנו ממש כמה דקות לתרגיל קצר. זה ישפר לכם את החיים וייתן לגוף כוח וגם חיטוב והורדת משקל למי שרוצה. אפשר להוסיף כמובן אימון שלם הליכה או ריצה.

 

🌸ארוחת ערב:

בארוחת הערב תשדלו להפחית ולא להעמיס על הגוף. תשתדלו לא לאכול קרוב לזמן שאתם הולכים לישון, אלא לפחות שעה-שעתיים קודם, ולאכול ארוחה קטנה שלא תשב כבד בקיבה – משהו קליל.

שייקים מזינים –https://shifke.com/שייקים-בריאים-לארוחת-בוקר/

 

🌸שינה:

בשביל לנהל אורח חיים בריא צריך גם סדר בשינה תשתדלו לישון באותם שעות וכמות מספקת של שעות שינה בין 7-9 שעות בלילה, ועם כמה שזה קשה גם להפחית קצת את השימוש בטלפון לפני השינה. זה יעזור לשינה יותר רציפה וגם להירדמות מהירה יותר.

מקווה שאהבתם❤

 

אהבת?
Like this post

One thought on “אחרי החגים הגיע!

  1. ofirshko הגיב:

    אחלה כתבה, אימצתי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *