אני סתיו, בת 23, אוהבת לטייל, אופנה ואוכל. אני כאן כדי לשתף, להמליץ ולהציע לכן מלא דברים שווים ומרתקים בכל התחומים אז כדאי לכן לעקוב :)

#
#
627
Like this post

המפלים המהממים שבתמונה נמצאים בלא אחרת מאשר ← לאוס

הרבה בנות שנוסעות למזרח נוטות להימנע מלאוס בגלל שמועות, פחד וחוסר ידע ולכן החלטתי לכתוב פוסט שיסביר לכן למה אסור לכן לוותר על לאוס.
אני באופן אישי ממליצה להגיע בטיסה מקמבודיה/ויאטנם כי המחיר מאוד זול והטיסה קצרה לעומת נסיעה של 12 שעות באוטובוס.
נחתנו (חבר שלי ואני) בלואנג פראבנג וכהרגלנו את הלילה הראשון סגרנו מראש במלון Mekong Charm Riverside
המלון היה ממש חמוד, חדרים גדולים ומרווחים, השכרת אופנוע במחיר טוב וארוחת בוקר עם נוף מהמם. המחיר יחסית גבוה לאזור אבל אנחנו מאוד אהבנו את המקום והצוות שהיו מקסימים אז מבחינתי היה שווה.
השכרנו אופנוע מהמלון והתחלנו לטייל בעיר. האווירה ממש מיוחדת ומרוב שנהנינו נשארנו 5 ימים.
העיירה כולה מוקפת בנהר ויש תצפיות רבות שניתן לראות את השקיעה. התצפית שאנחנו הכי אהבנו היתה במקום שנקרא Nam Ou River ואני ממליצה ללכת לפחות פעם אחת לראות את השקיעה שם. היינו יושבים שם כל ערב, פורסים שמיכה ומסתכלים על השקיעה המהממת (זה לא בגדר המלצה אלא חובה!).
תצפית נוספת בעיר נמצאת בMount Phousi. התצפית מאוד פופולרית ולכן מומלץ להגיע בשעות אחר הצהריים המוקדמות ולתפוס נקודה טובה אחרת לא תזכו לראות יותר מדי.

חוץ משקיעות, בלואנג פראבנג ישנם המפלים המפורסמים Kuang Si. אחד המקומות היותר יפים שראיתי בחיי ולרגע אחד, כשעמדתי שם, הרגשתי בתוך סרט של דיסני. אתר שחובה להיות בו! הנסיעה עם האופנוע לקחה בערך שעה. נסיעה לא קלה למתחילים אבל אפשרית, צריך פשוט לנהוג לאט ובזהירות. במפלים עצמם יש אפשרות להתרחץ אז כמובן להביא איתכם בגד ים ולהתכונן נפשית לקור 🙂
כל האזור של המפלים מאוד יפה וישדרג לכן לגמרי את חווית הטיול. ישנו פארק פרפרים קרוב מאוד למפלים. אני הייתי באחד בקמבודיה אז לא הרגשתי צורך שוב, אבל למי שלא היתה תמיד נחמד לראות פרפרים מהממים וצבעוניים עפים לכל עבר ולצאת עם כמה תמונות שוות…

דבר נוסף שעשינו בלואנג פראבנג שלא הרבה ישראלים יודעים עליו הוא מוזיאון הפצצות UXO. לאוס היא המדינה המופצצת ביותר בהיסטוריה. בין השנים 1964-1973, ובמהלך מלחמת ויאטנם, לאוס ספגה המון פצצות כחלק מהתקיפות. חלק גדול מהפצצות אכן פגעו בקרקע אך מעולם לא התפוצצו. בלאוס מנסים להעלות את המודעות בכפרים לכך שיש המון פצצות שמפוזרות על האדמה, צורתן כדור, שבמגע או ניעור יכולות להתפוצץ גם היום. במוזיאון מראים סרט עם ניצולים בעקבות הפיצוצים ומנסים להגביר את המודעות בקרב העם הלאי. אנחנו מאוד נהנינו והסתקרנו לקרוא על תהליך טיהור האדמה בלאוס והמוזיאון היה מרתק. מומלץ למי שיש שעתיים פנויות ורוצים להרחיב את האופקים.

באופן כללי בלואנג פראבנג יש אווירה אירופאית. האזור היה בשלטון צרפתי לתקופה וזה מאוד מורגש. יש מסעדות פאר עם אוכל מערבי ומעולה, שוק לילה ושוק אוכל מקסים עם אווירה שקטה ורגועה ועיר שפשוט לא רצינו לעזוב. במרכז העיר ישנו גם בית חב"ד עם אנשים מדהימים ואוכל מעולה, שעוזרים גם עם סגירת טיולים, נסיעות, כרטיסי סים ואינטרנט. דרך בית חב"ד סגרנו אוטובוס לעיר הבאה שנקראת ואנג ויאנג.

ישנו ב Jammee Guesthouse שהיה ממש נחמד במיקום סבבה. גם פה השכרנו אופנוע והתחלנו לטייל. בואנג ויאנג האטרקציה המרכזית היא 5 לגונות שיש במרחק של שעה בערך ממרכז העיר, שמאוד נחמד ללכת לשחות ולהעביר את היום. ניתן לקחת טוקטוק או לעשות את זה עצמאית אך חשוב לדעת שהדרך היא בשטח, דרך כורכר לא כביש סלול, ויש לנסוע לאט ובאקסטרה זהירות שם. אנחנו אישית החלטנו לנסוע ללגונה 3 ו5 בגלל סקר שערכנו בפייסבוק והבנו שהן הכי מלהיבות.

בדרך ללגונה 3 ראינו שלט שמוביל למקום תיירותי שמנוהל ע"י שני אחים בגילאי העשרה שמעבירים סיור בחווה שלהם ומציעים שחיה בבריכה טבעית עם מים שקופים וסיור במערה מאוד יפה. זה היה מאוד ספונטני ולצערי איני יכולה לכוון אתכן בדיוק לנקודה אבל כן זוכרת שזה היה בערך אחרי חצי שעה נסיעה, שלט לא מאוד גדול מצד שמאל ללא ציורים של חיות (כי לכל הדרך יש המון ציורים של חיות). הבריכה היתה נקיה וכיפית, חוץ מאיתנו היה שם עוד זוג אחד והמים שקופים כמו שבחיים שלי לא ראיתי. על הסיור במערה ויתרנו. הדרך עצמה עד הבריכה גם היא מאוד יפה והחוויה היא חינמית. בסוף הסיור נתנו להם כמה ש"ח כטיפ. הלוואי ותצליחו למצוא את המקום הקסום הזה אבל גם אם לא, אתן תעשו חיים בלגונות!

בלגונה 3 יש סוג של אומגה שמאוד נחמד לקפוץ למים ממנה. חוץ מזה זה סתם לגונה קטנה שאפשר לשחות בה (כנ"ל לגבי לגונה 5) ולהעביר את היום כשחם. עוד אטרקציה בואנג ויאנג זה האבובים. לוקחים אבוב ממרכז העיר, מגיעים לאחת מהנקודות על גדות הנהר ופשוט נחים. יש נקודות בדרך שאפשר לרדת ולנוח, לאכול ולשתות ואז ממשיכים. בסוף היום צריך להחזיר את האבוב לסוכנות ממנה השכרתם אותו. אנחנו עצרנו בנקודה אחת שהיו בה המון ערסלים ומסעדה צמודה, היה מהמם ואפילו פגשתי חברה חדשה! אם המזג אויר מאפשר לכם, מומלץ מאוד.

בואנג ויאנג ישנן הרבה התנדבויות עם פילים וכו'. לא ניסיתי אבל בטוחה שכיף אז כדאי לברר.
גם פה כמובן יש המון ישראלים ואי אפשר לא להקדיש כמה שורות לשניצל של ויקטור כאן בפוסט. למקום קוראים Victor Place וזוהי מסעדה עם אוכל ישראלי. הבעלים לא ישראלי אבל מאוד נחמד והבין כבר את הפוטנציאל הכלכלי בפניה לישראלים והחליט לקחת את זה בשתי ידיים. דבר נוסף שיש לבר הזה להציע הוא שידורים של הסדרה שכולנו אוהבות "חברים" כל עוד המסעדה פתוחה. לא משדרים שם שוב דבר אחר והכתוביות, אם תהיתן, כמובן שבעברית. השניצל מאוד טעים וכן נחמד לעבור שם פעם אחת אבל אני לא הבנתי מה יש לעשות שם כל היום וכל הלילה כמו שישראלים רבים עשו.

בלאוס לא היה לנו הרבה זמן (10 ימים) אז העדפנו להתמקד בלואנג פראבנג וואנג ויאנג בלבד. נהנינו מאוד ולא הייתי מוותרת על לאוס בשום מחיר. גם אם יש לכן רק שבוע פנוי שווה לנסוע להכניס את לאוס לתוכנית.
למי שלא קראה את הפוסטים שלי על ויאטנם וקמבודיה שתיכנס ותתעדכן מיד! 😜

תמשיכו לעקוב בקרוב פוסט על צפון תאילנד!