אני סתיו, בת 23, אוהבת לטייל, אופנה ואוכל. אני כאן כדי לשתף, להמליץ ולהציע לכן מלא דברים שווים ומרתקים בכל התחומים אז כדאי לכן לעקוב :)

#
#
627
Like this post

שונאות חורף? נמאס לכן מהקור והגשם? אז תתחילו לתכנן את החופשה הבאה שלכן לקמבודיה 🛫

הגעתי לקמבודיה באוטובוס מויאטנם (מי שלא קראה את הפוסט שלי על ויאטנם) בתחילת פברואר. בגלל סיבות שלא תלויות בנו, יצא שטיילתי לבד במשך שבועיים עד שחבר שלי היה אמור להצטרף אלי ככה שיצא לי להכיר את קמבודיה טוב מאוד!

הגעתי לעיר שנקראת סיאם ריפ ב4 בבוקר. יש שם הוסטל שכל הישראלים ישנים בו שנקרא "גארדן וילג" אבל לא היה להם חדר אז הלכתי ברגל עד שמצאתי מקום קטן ונחמד שנקרא אנקור פאל בוטיק ובסוף נשארתי שם שבוע. אני ממליצה לקחת שם את הדורמס ולא חדרים פרטיים כי הם היו הרבה יותר נקיים, זולים ודי שקטים, חדר עם 2 מיטות קומותיים (אפשר לבקש חדר עם נשים בלבד) עם מקלחת ושירותים פרטיים ועולה 5$ ללילה.

ארוחת בוקר בסיסטר סריי

בבוקר התחלתי לחפש בטריפ אדוויזר מה אפשר לעשות בסיאם ריפ שבועיים לבד…
מצאתי מקום מהמם שנקרא "Brothers Bong" שמגיש ארוחות בוקר כיפיות עם חביתות, ירקות, והכי חשוב אבוקדו! 🥑 חזרתי לשם כמעט כל בוקר וכל פעם יצאתי מרוצה. יש מקום שנקרא "Sister Srey" שזה בעצם אותו קונספט רק טיפה יותר פנסי. שניהם מומלצים! עובדת בונוס: Bong = אח בקמארית (השפה שמדברים בקמבודיה) וSrey = אחות!
באופן כללי האוכל בסיאם ריפ מאוד מערבי ומודרני ובהחלט ישנן המון אופציות לבחירה. יש שם
HARD ROCK CAFE שכולן מכירות, המון מסעדות איטלקיות שוות ואוכל הודי מעולה!
אני ממליצה להיכנס לטריפ אדווייזר ופשוט לשוטט ולנסות כל ארוחה משהו אחר… מי שרוצה המלצות מוזמנת לפנות אליי במייל  [email protected] ואשלח לכן פירוט פלוס תמונות שוות במיוחד 😋

ככה העברתי את ה3 ימים הראשונים בסיאם ריפ: אכלתי טוב, השתזפתי בבריכה, נחתי, צברתי כוחות ואז החלטתי שבא לי הרפתקאה קטנה. חיפשתי קצת באינטרנט ומצאתי התנדבות בחוות שיקום לפילים במקום שנקרא סן מונרום. כתבתי בקבוצה בוואטסאפ אם יש מישהו שמעוניין להצטרף וענו לי 2 בנות מקסימום שהן מעוניינות. נפגשנו בערב וכבר ביום שאחרי החלטנו לנסוע יחד לסן מונרום. הנסיעה ארכה כ6 שעות. נסיעה מאוד קשוחה במיניואן קטנטן והמון עליות ופיתולים. אני אישית סובלת מבחילות בנסיעות אז הצטיידתי בכדורים וביקשתי מהנהג לשבת מקדימה וזה עזר מאוד.

הגענו לסן מונרום והלכנו לסוכנות שמציעה התנדבות עם פילים. זה היה דיי יקר אבל שווה. לקחנו את המסלול של יום אחד והמיניבוס אסף אותנו בסביבות 8 בבוקר.
בקבוצה היו איתנו 2 חבר'ה צרפתים, 2 הולנדים ומדריך ואיתם העברנו את היום. הגענו למין יער גדול ופתוח ופשוט חיכינו לפילים שיבואו. המדריכים מאמינים שהפילים באים מתי שהם רוצים ושלא צריך להכריח אותם ובאמת אחרי חצי שעה הם הגיעו. קיבלנו עלי בננה כדי להאכיל את הפילים, יכלנו ללטף אותם וזה היה ממש נחמד. בסוף היום לקחו אותנו להתרחץ במפלים ביחד עם הפילים, חוויה מהממת שנגמרה בזה שהפילים לא התאפקו ועשו קקי בתוך האגם מה שגרם לנו לברוח מהמים בצרחות!
בערב יצאנו לשתות עם הצרפתים וההולנדים שהכרנו מוקדם יותר ולמחרת הלכנו לטייל איתם במפלים באזור. אחרי זה חזרנו ביחד לסיאם ריפ והתפנקנו בארוחת שחיתות בHARD ROCK CAFE (היה מושלם למי שתהתה). עוד עובדת בונוס: נשארנו בקשר עד היום אפילו שעברה כמעט שנה. אוהבת אתכן!

הבנות היו צריכות לנסוע לבנגקוק ואני נשארתי שוב לבד וחשבתי מה עוד אפשר לעשות בסיאם ריפ שלא עשיתי…
מצאתי עוד התנדבות בבית ספר בכפר לא רחוק שבעצם מלמדים שם ילדות לכתוב באנגלית ועוזרים להם לתרגל דיבור באנגלית והחלטתי ללכת על זה. יש מסלולי התנדבות ארוכים אבל אני בחרתי את זה של יום אחד. בבוקר גיליתי שבאותו היום נרשמו עוד 10 בנות ישראליות להתנדבות ככה שיצא שממש לא הייתי לבד. המנהל של בית הספר הגיע לאסוף אותנו עם בערך 15 תלמידות על משאית קטנה ויצאנו לדרך.
הבנות הגיעו עם מחברות וביקשו מאיתנו לרשום את השם שלנו, בנות כמה אנחנו, מה הצבע האהוב עלינו וכו'. זה היה ממש כיף לדבר איתן ולראות איך הן לומדות ומבינות. בבית הספר עצמו עברנו פעילות של ריקוד שהן לימדו אותנו, ציורים ולמידה דרכם ובכללי חוויה מומלצת מאוד!
אחר כך עשינו סדנת בישול עם אוכל קמארי מסורתי והיה טעים עד כדי ליטרלי ללקק את האצבעות. בערב נסענו על אופניים לראות את השקיעה ובסוף לחוות תנינים קטנה. יום מושלם שאני ממליצה בחום לכל מי שנמצא בסיאם ריפ לעשות ולא לוותר עליו!

הילדה שלימדתי בבית ספר

לומדות ריקודים חדשים

וככה עברו להם שבועיים לבד עד שחבר שלי הגיע לסיאם ריפ היישר מארץ ישראל!
האטרקציה המרכזית בסיאם ריפ היא המקדשים שנקראים Angkor Wat שנבנו במאה ה12. המקדשים מרהיבים ביופיים אבל מודה שלא הלכתי לראות את כולם. הרבה אנשים אוהבים לקום בלילה ולנסוע לראות שם את הזריחה, אני העדפתי לקום בשעה סבירה ולראות שם את השקיעה. לקחנו נהג טוקטוק ויצאנו. בדרך הנהג עוצר במקום שבו קונים את הכרטיסים ואז לוקח אתכם למתחם של המקדשים. הנהגים לא מורשים להסתובב שם היות ואין להם כרטיס ובהנהלה חוששים שנהגי הטוקטוק יעבירו לכם הדרכה בחינם. המקדשים מאוד מעניינים אבל בגלל החום הכבד לא יכולנו להסתובב יותר מדי ואחרי 3 שעות בערך הלכנו. לאוהבי הקופים, ניתן לראות מלא קופים מסתובבים ורצים בין המקדשים. לא מומלץ לשחק איתם, במיוחד אם לא עשיתם חיסון נגד כלבת, אבל עדיין נחמד לראות.

מסיאם ריפ נסענו בסליפר (אוטובוס עם מיטות כאלה) לעיר שנקראת "סיהנוקוויל" שהיא בעצם העיר נמל ממנה שטים לחופים המהממים של קמבודיה. ישנם 3 חופים עיקריים – קורונג, קורונג סנלואם וקוטה קייב. אנחנו לקחנו מעבורת לקורונג, עולה כמה דולרים בודדים, והגענו תוך בערך שעה. ישנו במן בונגלוס מוקפים ביער על החוף שהיו מאוד יפים אך לא היתה תקרה בחדר מה שממש הפריע לי… אני מבינה שזה עניין של לראות את הכוכבים ולהתחבר לטבע אבל מבחינתי זה היה קו אדום. שמעתי מהמון ישראלים שמאוד התלהבו מקורונג אבל אנחנו ממש לא. החוף מאוד מלוכלך (ברמה שאומרים לך לא להיכנס למים כי הם מזוהמים) ויש זבל בכל פינה. האוכל היה ממש גרוע ולא טרי ואפילו קיצרנו את השהות שם מ4 ימים ליומיים. מה שכן, פגשנו בחור בריטי ברחוב והתחלנו לדבר והוא הזמין אותנו לבוא לפארק אומגות שהוא מפעיל באי. הפארק מאוד לא מוכר בקרב הישראלים ולא שמעתי על המון אנשים שעשו אותו אבל בשביל זה אני כאן!

הפארק נמצא על הר קטן בסוף האי, במקום שלא פתוח לתיירים בעיקרון. המדריך קושר אותך ברתמה וכל הסברים באנגלית. מתחילים את הטיול בטיפוס על סולם ובעצם כל הפארק בנוי על צמרות של עצים. הפארק הוא דיי אתגרי ולא מומלץ למי שמפחדת מגבהים או בכללי מאומגות וכו'. יש המון חלקים של הליכה על חבל דק (אמנם את קשורה אבל את דיי לבד שם) וטיפוסים בסולמות מיוחדים ועוד כל מיני ספורט אתגרי. באחד המכשולים אפילו נתקלתי בקוף קטן וחמוד שהתלהב מהחבל שאני הולכת עליו והתחיל לקפץ עליו. בסוף מגיעים לתצפית מאוד יפה בגובה עם נוף מרהיב. אני נהנתי בטירוף למרות שפחדתי אבל היה שווה כל רגע בשביל הסיפוק בסוף שעשיתי את זה!

למחרת לקחנו מעבורת מקורונג לקורונג סנלואם, ואחרי חצי שעה של שייט הגענו. סגרנו את המלון לסנלואם הרבה זמן מראש כי ידענו שהוא מבוקש אז מומלץ לתכנן מראש כדי לתפוס את המלונות השווים! ישנו במלון שנקרא מונלייט.
המקום היה מהמם ממש כמו גן עדן: חול לבן, חופים שקטים, חיות בר ועצים, נדנדות, סירות וכו' (התמונה הראשית צולמה ע"י חבר שלי ממש כשהגענו). החדרים היה כמו איגלו קטן שבתקרה יש חור וניתן לראות דרכו את הירח ומכאן בא שמו – Moonlight. נהנינו שם בטירוף, האוכל היה טוב וטרי, לא עשינו כלום חוץ מלשתות יין, מסאז'ים ולישון. החלק הזה בחופשה בהחלט היה יקר יותר אבל מאוד מתאים לזוגות והסכמנו להתפנק פעם ב..:)
הבנתי שבקורונג סנלואם יש המון חופים ואזורים. אני לא יודעת איך קראו לאזור שהיינו בו אבל אפשר לחפש בבוקינג או במפות מלונות שקרובים למלון שהייתי וככה לסגור לאזור הזה.

החוף בסנלואם בשקיעה

אחרי גן העדן הזה שנקרא קורונג סנלואם חזרנו בחזרה לסיהנוקוויל ומשם ליעד הבא ← קמפוט
קמפוט היא עיר שבעצם אין מה לעשות בה וזה כל היופי שבה! ישנו במלון מאוד יפה שנקרא Hotel Five.S וניתן להשכיר דרכו אופנועים. לקחנו אופנוע ונסענו לחוות פלפלים קרובה שהיתה מאוד מושקעת וגדולה. מסתבר שהקמבודים ממש חזקים בהכנת תבלין הפלפל, וניתן לראות שם הכל בצורה ממש יפה כולל גידולים מיוחדים שיש להם (אננס אדום!) ועוד. בקמפוט יש גם המון מסעדות מערביות וטובות ואנחנו נתקענו שם שבוע בלי לשים לב מרוב שנהנינו… אל תוותרו עליה!

היעד האחרון היה פנום פן. זוהי עיר הבירה של קמבודיה ובילינו שם לילה אחד כדי לקחת טיסה ללאוס. העיר עצמה לא מטופחת ואין בה אטרקציות מיוחדות אבל החלטנו ללכת לראות את המוזיאון להנצחת רצח העם בקמבודיה. ניתן לקבל אוזניות עם הסבר באנגלית ולשוטט עצמאית במוזיאון. הם מספרים את הסיפור של העם הקמארי ואיך היה רצח עם שלם בסוף שנות ה70 והעולם שתק. אנחנו אהבנו וזה עניין אותנו מאוד אז ממליצה לחובבות ההיסטוריה לקפוץ לביקור.

אז איך אפשר לסכם את קמבודיה? אני מניחה שפשוט אי אפשר.. מדינה שיש בה הכל מהכל וכנראה שאם לא היתה נגמרת לי הויזה הייתי נשארת יותר מחודש. רוב עונות השנה חם שם, ואפילו מאוד, ולכן מומלץ לבדוק את העונה בה אתן מתכננות לטוס. בכל עיר אפשר לעשות המון (בסיאם ריפ עשיתי חדר בריחה ובקמפוט נסעתי לספא נשים ממש מפנק וכו') צריך לקרוא ולשאול אנשים אחרים ובעיקר לצאת מאזור הנוחות שלכן, רק ככה מגלים דברים חדשים.

ולקינוח..

הקינוחים בהארד רוק קפה בסיאם ריפ

💛

אהבת?
Like this post

2 thoughts on “היעד הבא שלכן לחופשת קיץ מושלמת: קמבודיה! ☼

1. ירדן לוין הגיב:

קודם כל, גם אני אוהבת אותך!!!
    איזה פוסט נהדר! החזרת אותי לשבועיים כ"כ יפים וטובים ולחוויות המדהימות שצברנו יחד.