fbpx
Like this post

גב חזק זה אחד הדברים הכי חשובים שכל אדם צריך לשאוף אליו. הגב קשור כמעט לכל פעולה ותנועה שאתם מבצעים ביום יום. אפילו אם זה עמידה, שכיבה, ישיבה או הליכה שרירי הגב שלכם מעורבים. כל זאת לפני שדיברתי על פעולות כמו הרמה, משיכה, דחיפה וכד'.


 

איזה שרירים יש לנו בגב?

השרירים הראשיים בגב שלנו הם:

  • שריר הרחב גבי Latissimus dorsi
  • שריר הטרפזים  Trapezius
  • שריר הרומבולד  Rhombold
  • זוקפי הגו Erector spinae

מן האתר quora.com

 

מהן הסכנות של גב חלש?

הפציעות הנפוצות ביותר בגב הן בלט ופריצת דיסק. שתיהן מתייחסות לדיסקים הבין חוליתיים הדיסק הוא מעין שכבה ג'לטינית הנמצאת בין החוליות של הגב ומיועדת לסיכוך החיכוך של החוליות. ברגע שנגרם עומס לא מבוקר על הדיסקים בתדירות גבוהה, בתחילה ייבצר "בלט" שהנו מצב שמתחילים לראות שנוצר לחץ גדול מידי על הדיסק ורואים שהוא מתחיל לשנות את צורתו. לאחר מכן במידה והלחץ ימשיך לפעול על אותו הדיסק הקרום החיצוני של הדיסק יקרע ופעולה זאת נקראת "פריצת דיסק". פריצת הדיסק ונזילתו יכולים לגרום לתחושות כאב ונימול שונים בהתאם למקרה ולמיקום הדיסק. הכאבים יכולים להיות במספר של מקומות כגון הירך, הברך, כף הרגל ועוד כל זאת בנוסף לכאב בגב.

מן האתר .orthokine.co.il

 

איך להשיג גב חזק

גב חזק תלוי בכמה תרגילים ותכנית אימונים המתאימה לכם. כל תכנית טובה לוקחת בחשבון עקרונות חשובים בכל הנוגע לאימונים. נתמקד בתרגילים איתם אפשר להשיג עומס יסף ולהתקדם בעומס באופן הדרגתי. התרגילים בהם אפשר להעמיס משקלים גדולים הם כמעט כל תרגילי המשיכה למיניהם כגון: עליות מתח, משיכה בפולי עליון, חתירה בפולי/במוט, דדליפט וכד'. נוסיף לכך תרגילי משנה שונים שעובדים על שרירי הגב על ידי תנועות חד מפרקיות כגון: פול-אובר בפולי/משקולות, הרמת/הורדת שכמות וכד'.

 

 

קרדיט תמונה ראשית estro.studios

אם אהבתם את הכתבה לחצו על ה  שבתחתית העמוד, וממליץ גם ללחוץ על   שנמצא בראש העמוד ע"מ להיות מעודכנים תמיד בעליית הכתבות החדשות.

מוזמנים לרשום כאן פידבקים וגם לעקוב אחרי הבלוג, בעמוד הפייסבוק ובעמוד האינסטגרם, כך תדעו ראשונים על עליה של כתבות חדשות ותקבלו טיפים נוספים.

אהבת?
Like this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *