#
17
#
18452
Like this post

משקה האלים- הקפה. אני חושב שהעולם מתחלק לשלושה:

  • אנשים שלא מסוגלים להתחיל את היום שלהם בלי קפה (ועוד כמה פעמים במהלך היום).
  • אנשים שאוהבים קפה אבל לא מכורים אליו ויכולים להעביר יום גם בלי לשתות קפה.
  • אנשים שלא אוהבים קפה (איך אפשר?!).

 


מאיפה הגיע הקפה

מקור הצמח ממנו מפיקים את הקפה הוא מאתיופיה. הוא הופץ לשאר העולם החל משנות ה15 על ידי הערבים. באתיופיה היה נהוג לאכול את פולי הקפה ולא להכין מהם קפה. בשנת 1554 נפתח בית הקפה הראשון באיסטנבול על ידי סוחרים סורים (מקור: ויקפדיה)

יתרונות וחסרונות הקפאין

 

*כל היתרונות והחסרונות המצוינים בטבלה הינם בגדר "יכול לגרום ל.." ולא נרשם כקביעה מדעית. כל הכתוב בטבלה תלוי בכמות הצריכה.

 

כמות הקפאין בשתיה (ל200 מ"ל)

  • קפה נמס- 75 מ"ג.
  • אספרסו/פילטר- 100-180 מ"ג.
  • קפה נטול קפאין- 4 מ"ג.
  • תה- 15-110 מ"ג (תלוי איזה).
  • משקה על בסיס קקאו- 1.1-8.2 מ"ג.
  • משקאות אנרגיה 28-87 מ"ג (לפחית 250 מ"ל)

בשוקולד יש 6-40 מ"ג קפאין (תלוי באחוז הקקאו). צריכת הקפאין הממוצעת בישראל היא כ180 מ"ג ליום.

 

מינון

לצורך השפעה ארגוגנית – 3-6 מ"ג/ק"ג.  תופעות לווי יתחילו החל ממינון של 6-9 מ"ג/ק"ג, תופעות הלוואי הן- בחילה, סחרחורת, מיגרנה, ונפילת אנרגיה. אין אפקט ארגוגני מעל למינון של 9 מ"ג/ק"ג.

 

לסיכום

שתיית משקאות המכילים קפאין הם כלי יעיל לשיפור חיי היום יום שלנו ושיפור ביצועים באימונים. יש לשים לב שלא לעבור את המינון המומלץ מכיוון שאם זה יקרה אתם ככל הנראה תסבלו מן התופעות הנ"ל.

איזה סוג של אנשים אתם? 1/2/3? כתבו לי בתגובות!

 

אם אהבתם את הכתבה לחצו על ה  שבתחתית העמוד, וממליץ גם ללחוץ על   שנמצא בראש העמוד ע"מ להיות מעודכנים תמיד בעליית הכתבות החדשות.

מוזמנים לרשום כאן פידבקים וגם לעקוב אחרי הבלוג, בעמוד הפייסבוק ובעמוד האינסטגרם, כך תדעו ראשונים על עליה של כתבות חדשות ותקבלו טיפים נוספים.

 

אהבת?
Like this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *