fbpx
Like this post

הבנות בחו"ל כבר כבשו את האינסטגרם עם הסרטונים של האימונים והגוף המהודק לטייץ והגוזייה, האשטגים  #workout #body כבר הגיעו למיליוני פוסטים וזה לגמרי תפס תאוצה, אז איך נכנסים לאורך חיים בריא, מה מותר לאכול וכמה? מה באמת יהפוך לנו את הגוף לגוף הרצוי?

בתור ילדה שכל הילדות שלה הייתה תחת ההגדרה בחורה "מלאה" לי ולחיים בריאים לא היה כל כך הרבה קשר, גם כשהייתי תחת ההגדרה הזאת תמיד הייתי ילדה מלאת ביטחון עצמי, ותמיד דאגתי שגם אם המשקל שלי לא תואם את הדוגמניות הגדולות ואת אידיאל היופי אני אתלבש בהתאם למידות ולגזרה שלי, ובגלל זה תמיד הייתי נראת פחות מהמשקל שלי לעומת ילדות אחרות שנכללו באותה הגדרה אבל לבשו בגדים שפחות תאמו למידה והגזרה שלהן.

אי שם בגיל 19 החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי בחיים שלי אבל משהו משמעותי כזה שעוד לא עשיתי, תמיד אהבתי שינויים בשיער, בסגנון לבוש, אפילו בסביבת חברים שהייתי איתה אבל זה עדיין לא סיפק אותי עדיין זה לא גרם לשינוי שרציתי כזה שיהפוך אותי ל NEW HADAR. 

אז החלטתי שהגיע הזמן לשנות את הגוף שלי, להתחיל חיים בריאים וככה עשיתי. את התהליך שלי התחלתי לפני 4 חודשים ב 11.9.2017 שיניתי את התזונה שלי והרגלי האכילה שלי , התחלתי להיתאמן ואם נודה באמת התמכרתי לאימונים וככה השגתי תוצאה של 18 קילו ב4 חודשים, יש לי עוד דרך לתהליך אבל את החלק הראשוני כבר עברתי! תפיסת הראש שלי השתנתה והתחלתי להבין איך לחיות אורח חיים בריא ונכון (ולא דיאטה!!!) אז איך עשיתי את זה?

קודם כל בתור אחת שהייתה ישנה בזמן שהשמש כבר זורחת החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולהתחיל לסדר את השעות שינה שלי, למי שלא יודע לשינה מרכיב חשוב בחיינו, ובמיוחד בהתנהלות שלנו באורח חיים בריא. תוכלו לקרוא על זה יותר לעומק בעמוד האינסטגרם של המאמן שלי בכתבה שהוא העלה בנושא.

לחצו על השם למעבר לעמוד אינסטגרם – bar_naftali_fitness.

מדף האינסטגרם של bar_naftali_fitness

לאחר מכן התחלתי לשתות מים והרבה מים, ושילבתי עם זה כוס תה ירוק ביום בבוקר, לפני השינה ואחרי כל ארוחה וכמובן ללא סוכר. לאלה שקשה להן אני ממליצה על סטיביה ממתיק טבעי. המים עוזרים בחילוף חומרים בגוף וגם נותנים תחושת שובע, לפעמים ברגע שאנחנו קמים אנחנו ישר רעבים ובעצם לא מבינים שמה שחסר לגוף שלנו זה נוזלים שנאבדו לנו מהלילה. וותרו על שתייה ממותקת ומלאה בגזים היא סתם מנפחת ומשמינה יותר ומכילה המון סוכרים מיותרים שנכנסים לנו לגוף רק מכוס אחת של שתייה כזאת, הקפידו להחליף את השתייה הזאת במים. נסו לשתות 8-7 כוסות מים ביום תתחילו מזה ומבטיחה לכם שתראו שינוי.

מדף האינסטגרם של bar_naftali_fitness

 

את האוכל הבריא התחלתי ישר מתחילת התהליך. הקפדתי קודם כל על ארוחות קטנות אך רבות בכל היום 6 בסך הכל. ואני חייבת לציין שהחשובה מבינהם היא ארוחת הבוקר,  שבעצם ברגע שאתה מקפיד עליה אתה מתחיל את היום בצורה יותר נכונה ובגוף יותר שבע ומוח שמתפקד בצורה טובה יותר. הקפידו על 5 סוגי ירקות לפחות בכל ארוחה,  לירקות תפקיד חיוני בארוחות שלנו ובגוף שלנו וגם ברגע שתאכלו הרבה ירקות בארוחה תשבעו יותר בארוחה,  ממשהו שהכמות קלוריות שלו מופחתת במקום עוד כמות של פחמימה ירקות זה לגמרי התוסף הנכון. תוותרו על כל המתוקים והנישנושים המיותרים זה לגמרי אאוט ורק משמין יותר, תעדיפו לאכול ארוחה כמו שצריך במקום לנשנש סתם שטויות רק כי זה נמצא בהישג יד וקל יותר. במקום לאכול משהו מתוק תחליפו את המנה המתוקה שלכם בפרי (תפוח, בננה או פירות יער למי שאוהב) ונסו לשלב את זה בין ארוחות כדי לתת לגוף שלכם תחושת שובע תמידית כדי שלא תגיעו תוקפניים לארוחה. אכלו לאט וזכרו לראש שלנו לוקח 20 דקות רק אחרי הארוחה עד שהוא קולט תחושת שובע אז אל תמהרו לקחת עוד משהו ישר אחרי הארוחה תנו לגוף שלכם את הזמן לשבוע ולעכל את האוכל בצורה טובה ביותר.

ועכשיו לחלק האהוב עלי, איך להיתאמן נכון ואיך משלבים את זה עם העומס היומי שלנו מבלי להתייאש מהר ולהזיק לגוף שלנו, אז ככה לרשומים למכון או מתאמנים אצל מאמן אישי אני ממליצה על 3 פעמים בשבוע ולא ברצף כדי לתת לגוף מנוחה בין אימון לאימון. חשוב להיתאמן לפי יכולת הגוף שלנו ולא להרים ישר משקולת של 50 קילו כי זה יכול להזיק לגוף שלנו ולגרום לנזקים בלתי הפיכים. תבחרו בכל פעם אזור בגוף שעליו אתם רוצים לעבוד אם זה למשל רגליים או ידיים או אזור הבטן ועשו את מירב התרגילים לאותו אזור. חשוב לעשות את התרגילים בצורה טובה ונכונה כדי שהתרגיל באמת יעבוד על אותו מקום אותו אתם רוצים לשנות. הקפידו על מלא אירובי, אירובי ידוע בתור השורף שומנים בצורה הטובה ביותר, צאו לריצה או רוצו על ההליכון כל אחד לפי האמצעים שלו ושלבו שיעורי ספורט כגון (ספיניג, קיקבוקס, שיעור מדרגה וכדומה). חשוב מאוד לזכור לבצע מתיחות לפני ואחרי האימון כדי שהגוף שלכם לא ייתפס, ובשביל שלא תקומו יום למחרת עם גוף כואב ומותשים יותר. תוכלו גם לעשות תרגילים כמו תרגילי בטן לפני השינה או בבוקר חמש דקות של תרגילים כמו פלאנק כדי להתחיל או לסיים את היום בידיעה שגם היום עשיתם משהו בשביל הגוף שלכם ובשביל השינוי שאתם רוצים.

מתוך עמוד האינסטגרם fitandfiesty

 

מתוך עמוד האינסטגרם fitandfiesty

ולסיום חשוב לי להגיד לכם שקודם כל הכל מתחיל ונגמר בראש. אם תהיו בלחץ וסטרס להרזות זה לא יקרה אל תעמידו את הגוף שלכם במבחן תנו לו להרגיש שהתהליך שהוא עובר הוא בטוח ומוגן והנכון לו, אל תאמצו יותר מדי את הגוף שלכם תנו לו מנוחה שהוא זקוק לה! תאהבו את הגוף שלכם בכל משקל ובכל מצב, וזכרו שמשקל זה רק מספר ומה שבאמת משנה אלה הם ההיקפים שיורדים. תשנו את התפיסה הזאת בראש , זה לא דיאטה!!! זה אורח חיים בריא אתם לא מגבילים את הגוף שלכם מכלום אפשר לאכול אבל הכל במינון הנכון ובזמן הנכון. תרשו לעצמם להתפנק פעם בשבוע במשהו שאתם אוהבים אני ממליצה לעשות את זה בסופ"ש כי זה נותן סוג של פרס על כל העבודה הקשה שעשיתם בשביל עצמכם בלבד. תטפחו לעצמכם על השכם על כל ירידה שאתם עושים, כן גם אם היא רק 500 גרם (חצי קילו) התאמצתם בשביל זה ועשיתם את זה בצורה הטובה ביותר אל תפקפקו בעצמכם, דברים טובים מגיעים לאט. תאמינו בעצמכם וצאו לדרך הנכונה אורח חיים בריא זה לא רק בשביל להרזות אלא גם כדי לספק לגוף שלנו את המרכיבים החיוניים שהוא צריך וכדי שהתפקוד שלנו יתבצע בצורה הטובה ביותר. אז תחליטו שמחר או בעוד שבוע זה לא משנה, העיקר שההחלטה הזאת תגיע ממקום שלם עם עצמכם שבוא תעמדו מול המראה ותחליטו, אני עושה שינוי, אני מאמין בעצמי ואני יכול הכל! תמיד תזכרו הכל זה כוח רצון אין דבר כזה "אני לא יכול" תוציאו את זה מהראש שלכם. ואם אתם מרגישים שאתם עומדים להתייאש תביטו קצת לאחור ותבינו כבר לבד שלא עשיתם את כל הדרך הזאת כדי לחזור הכל בחזרה. אני ממליצה למי שמתחיל בתהליך לצלם תמונה של הלפני וכשיגיע ליעד שלו ואפילו באמצע התהליך להשוות מאז למצב הקיים מבטיחה לכם שזה כבר יחזיר לכם את המוטיבציה בדרך הטובה ביותר! אז קחו את עצמכם בידיים, תחליטו שאתם רוצים לשנות ושיהיה רק בהצלחה.

לכל שאלה או התייעצות אפשר לפנות אלי בעמוד האינסטגרם שלי גם לגבי תפריטים שיכולים לעזור לבניית לו"ז יומי מסודר ומגוון ארוחות.

אינסטגרם :  hadar.amor

אהבת?
Like this post

9 תגובות ל“My way to a Healthy Life

  1. שם בדוי הגיב:

    כתבה מושלמת ומהממת!!!!!!!!!!

  2. Pnina Halael הגיב:

    הדר את צודקת הכל מתחיל בראש 🤔 אני חושבת שברגע שאנחנו חושבים לעשות צעד מסויים ושלמים עם ההחלטה שלנו 🙂 הכל זורם בצורה קלה יותר 💃

  3. יקירה הגיב:

    כתבה ממש מעניינת 🌹

  4. רותם בן דרור הגיב:

    כתבה מדהימה! את מהממת❤️

  5. סיגל בלוקה הגיב:

    תשמעי את אלופה.
    אשמח להתייעצות ועזרה.

  6. אלופה..אשמח להתייעצות.

  7. מירי הגיב:

    כתבת בצורה מושלמת ומדוייקת ..כל אחד צריך לאמץ את זה כי זו באמת הדרך הנכונה וכל הכבוד לך.

  8. בתיה הגיב:

    הדרך הנכונה לחיים. פשוט מוכשרת בכתיבה שלך.

  9. שירן הגיב:

    ואוו לגמרי הדרך הנכונה. שמעי פשוט אלופה באמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *