fbpx

אני הילה, בלוגרית אופנה וסטייליסטית אישית. אצלי בבלוג תמצאי את כל מה שאת צריכה לדעת כדי להתלבש ולאבזר את הלוק שלך במלא סטייל ומבלי לקרוע את הכיס!

Like this post

היי אהובות,

בשני הפוסטים הקודמים שלי דיברתי על איך לשמור על הסטייל בתקופת ההיריון (מוזמנת ללחוץ כאן או כאן כדי להיזכר), אבל לא פחות חשוב מזה, חשוב שנדע איך לשמור על הגזרה ועל הבריאות שלנו בתקופת ההיריון. ולכן, אחת ולתמיד הגיע הזמן לעשות סדר- האם מותר לעשות ספורט בהיריון? וגם, איפה אפשר למצוא בגדי ספורט טובים, נוחים ובמחירים נוחים!

לצורך העניין ומכיוון שאני לא מוסמכת לתת מידע בנושא- פניתי לאלי ליבוביץ- בלוגר בפשנגה ומאמן אישי ושאלתי אותו את כל השאלות החשובות!

אלי-לייבוביץ

אלי, אחת ולתמיד- מותר לעשות ספורט בהיריון?

לא רק שמותר גם רצוי, כל עוד ההריון הוא לא הריון בסיכון אז כן רצוי לעשות ספורט. הרעיון הוא בעיקר לשמר את ההישגים הקיימים כיום כגון מסת שריר או סיבולת לב ריאה. המטרה היא לא לעשות עכשיו דיאטה או משהו קיצוני אבל כן שימור ואולי אפילו חיזוק של הגוף. זה עוזר גם בלידה עצמה וגם אחרי. הגוף מגיע במצב טוב יותר ללידה ולאחר הלידה הגוף יתאושש מהר יותר. לסיכום, מומלץ מאוד.

האם יש סוג מסוים של ספורט שמומלץ יותר או פחות?

יש מסגרות המציעות פעילות גופנית מותאמת לנשים בהריון אז כמובן שהיא מומלצת. הפעילות תכלול בעיקר יציבה ועבודה על שרירי ליבה. אבל בגדול אפשר לעשות כל ספורט כל עוד זה מותאם לרמת הכושר ההתחלתית. בטרימסטר הראשון להריון זה זמן שצריך להיות קשובים יותר לגוף מכיוון שזאת תקופה רגישה יותר מבחינת העובר. למשל פעילות אירובית- לא לבצע קפיצות או ניתורים גדולים מידי. פילאטיס ויוגה- יש תנוחות שלא עושים בזמן ההריון וגם כמובן כפיפות בטן לא עושים. הכי חשוב זה לפנות לפני השיעור אל המדריכה שמעבירה את האימון ולעדכן אותה במצבך ע"מ שתוכל להתאים לך את האימון. כל ספורט בעצימות גבוהה יכול לזרז צירים אז יש לשים לב לא להגיע למצב זה. הקפדה על שתיה היא כמובן חשובה כמו תמיד.

האם יש שלב בהיריון שכדאי להפסיק?

לא. כל עוד אין בעיות מיוחדות או תחושה של כאב. יש לא מעט נשים שהתאמנו עד הלידה. כמובן שיכול להיות מצב שבשלב מתקדם של ההריון שהבטן תגביל את טווח התנועה והיכולת להתאמן.

האם יש תרגילים שאסור לעשות?

כן. חשוב לבקש מהמאמנת להתאים את האימון ולהסביר אילו תרגילים אסור לעשות. לדוגמה: יש ביוגה ופילאטיס תרגילים שהן תנועות היפוך- לא לעשות. כפיפות בטן- לא לעשות. ברוב התרגילים אין בעיה כל עוד אין מאמץ גדול מן הרגיל ואין לחץ גדול על הבטן.

מותר לבצע תרגילי בטן?

כדאי מאוד לעשות תרגילי בטן שעובדים על שרירי הבטן הפנימיים ולא דורשים כפיפה של הגב. כלומר פלאנק, בטן סטטית על הגב וכד'.

אילו תרגילים מומלצים?

כל התרגילים שמחזקים את רצפת האגן ומלמדים לשלוט בה. עבודה של שרירי ליבה וחיזוק כללי של הגוף. גוף חזק יותר יתמודד טוב יותר עם ההריון ועם הלידה.

למה כדאי לשים לב בזמן ביצוע ספורט בהיריון?

  • בזמן ההריון יש נטיה חזקה יותר של רפלקס הקאה, סחרחורות, עילפון וכד', כך שיש לשים לב להתאמן בהתאמה.
  • יש נשים שסובלות מבריחת שתן, במקרה זה כדאי להימנע מקפיצות.
  • יש עורק בגב של האשה שהוא מוביל חמצן גם לעובר, תרגילים שעושים על הגב, אם הלחץ יהיה גדול וממושך יכולה להיות תחושת סחרחורת- חשוב לעבור לשכיבה על צד שמאל. פעולה זו תשחרר באופן מלא. (לשכב על צד ימין ישחרר רק באופן חלקי).
  • מומלץ להקפיד על דופק לא גבוה יותר מ160-140 פעימות לדקה במהלך האימון (תלוי ברמת הכושר- מומלץ להתייעץ בנושא עם מאמן)

חשוב לציין – כל הנכתב כאן הוא בגדר המלצה ואינו מהווה התוויה רפואית- כל אישה חייבת באישור רופא לפעילות גופנית בזמן ההריון.

תודה אלי!

כמובן שאם כבר אנחנו עושות ספורט אז כדאי ורצוי להתלבש בהתאם. הבגדים חייבים להיות נוחים, לא לוחצים מידי ורצוי שזה יהיה בסטייל : )

כמובן שיצאתי למסע ברחבי הרשת כדי למצוא בגדי ספורט טובים גם עבור נשים בהיריון. חיפשתי במגוון אתרים ואני מודה שהממצאים היו לא טובים! לצערי, מאוד קשה למצוא בגדי ספורט להיריון. אני לא מתכוונת לטייצים באופן כללי – כי כאלה יש בלי סוף, אני מתכוונת לטייצים מבד אלסטי ונושם כמו כל בגד ספורט איכותי. בהתחלה חשבתי שאני מחפשת במקומות הלא נכונים וניסיתי לשאול בקבוצות פייסבוק שונות אולי מישהי תוכל לתת לי המלצה איפה לחפש, אבל כולן הציעו את אותן החנויות/ האתרים והמבחר בהם לא גדול. אני מקווה שבמבחר המועט שיש האיכות לפחות טובה. חיפשתי בעיקר טייצים מכיוון שלדעתי מבחינת חולצות אפשר להשתמש בחולצות ספורט גם לא של היריון בין אם במידה גדולה יותר או פשוט למצוא את החולצות הארוכות יותר שיכסו את הבטן. ואם את אוהבת את פשוט יכולה ללבוש גוזיה עם הטייץ.

מה שאני יכולה להגיד בוודאות זה שאם מישהי כן מעוניינת להשקיע בבגדי היריון – המבחר באסוס ובנקסט מושלם! הפריטים ממש מהממים והמחירים סבירים לחלוטין.

אז מאיפה בכל זאת קונים?

מזכירה לך שאם יש פריט שאהבת פשוט לחצי על התמונה ותגיעי אליו!

נקסט- מצאתי באתר 3 טייצים במחירים ממש טובים. הרכב הבד הוא בעיקר פוליאסטר ומעט אלסטן. החיסרון- הכל שחור!

טייץ ספורט שחור עם פרחים היריון נקסט

נקסט 85 ש"ח

 

טייץ ספורט שחור היריון נקסט

נקסט 85 ש"ח

טייץ ספורט שחור קצר היריון נקסט

נקסט 71 ש"ח


אסוס – האמת שציפיתי מאסוס למבחר קצת יותר גדול של בגדי ספורט – אבל גם כאן מצאתי רק 3 טייצים שרק אחד מהם היה לטעמי, אך לצערי אין מידות. גם כאן הרכב הבד הוא בעיקר פוליאסטר ומעט אלסטן.

טייץ ספורט צבעוני היריון אסוס

אסוס 91 ש"ח

טייץ ספורט שחור היריון אסוס

אסוס 155 ש"ח

טייץ ספורט היריון אסוס

אסוס 138 ש"ח


סטייל ריבר – באתר מצאתי מלא בגדי ספורט מהממים!! אך טייץ להיריון היה רק אחד!! גם כאן הרכב הבד בעיקר פוליאסטר ומעט אלסטן. היתרון הוא שמדובר אתר ישראלי, מה שאומר שירות לקוחות בעברית ואפשרות החזרה נוח יותר והמחיר- הכי זול שמצאתי עד כה.

טייץ ספורט היריון סטייל ריבר

סטייל ריבר 65 ש"ח


H&M- לH&M יש מחלקת MATERNITY באופן כללי. אחת ההמלצות שקיבלתי ברשת הייתה לבדוק את בגדי הספורט שלהם אך כשהגעתי לקניון TLV המוכרת אמרה לי שאין להם כאלה (לא התמקדתי בשאלה האם אין באופן כללי או רק בסניף הזה). הם גם עשו איזה שינוי באתר כך שכבר אי אפשר לראות את הקולקציה הנמכרת בחנות, כך שאי אפשר לבדוק האם באמת יש להם בגדי ספורט גם להריוניות.


בקיצור, ספורט בהיריון הוא חשוב וכמו תמיד כדאי לעשות אותו גם בסטייל. כי כשאנחנו נראות טוב, אנחנו פשוט מרגישות יותר טוב!

כמובן שאני יותר מאשמח שאם את קוראת את הפוסט ואת מכירה עוד מקומות בהם ניתן לקנות בגדי ספורט להיריון שתשתפי אותי בתגובות כאן למטה!

אם אהבת את הפוסט אל תשכחי ללחוץ על כפתור ה- (נמצא ממש כאן מתחת לחתימה שלי) וכמובן ללחוץ על כפתור

ה- בראש העמוד : )

עד לפעם הבאה,

 

 

מוזמנת לבקר אותי גם בפייסבוק ובאינסטגרם.

אהבת?
Like this post

6 תגובות ל“ספורט בהיריון – כל מה שחשוב לדעת

  1. [email protected] הגיב:

    כל הכבוד על הפרכת מיתוס ישן נושן

    1. הילה הגיב:

      שמחתי לסייע : )

  2. יסמין קופר גזיאל הגיב:

    חשוב ביותר! בהריון הבא מבטיחה!

  3. עשיתי יוגה כמעט עד הלידה וזה פשוט הציל לי את רצפת האגן (או מה שנשאר ממנה…)

    1. הילה הגיב:

      חח אכן מאוד חשוב! 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *