היום דוגמנית לא צריכה להיות יפה. להיפך, יש חלקים בתעשיית האופנה שאפילו מעדיפים דוגמניות שהיופי מהן והלאה ולעיתים כאלו שאין דרך להגדיר אותן אלא כמכוערות\גוף לא מושלם, אבל ה"כיעור" הזה או הגוף שלא מקובל להיות מוגדר כ"דוגמנית" מן המניין, הופך להיות הייחוד שלהן.

דוגמניות מידות גדולות הן תופעה שאי אפשר להתעלם ממנה, כשכולן כמעט, בניגוד מוחלט לדוגמניות "רגילות", הן ההפך מקולביות. עם הגודל, כך מתברר, מגיעה גם האג'נדה והאחריות החברתית.


(מוזמנים גם לעקוב אחריי באינסגרם בלחיצה כאן)

אמנם בעבר דיגמנתי יותר, היום אני יותר אוהבת לכתוב בכל הקשור לאידיאל היופי הנשי.

אבל אף פעם לא רציתי שיכנו אותי פשוט "דוגמנית" כמו לכל היתר.
אני לא רוצה שתתעלמו מהמשקל שלי.

אני אדם רגיש במיוחד יחסית לאחרים בתעשייה הזו לפי דעתי,

הייתי צריכה להתגונן מהרבה רגשות שליליים כלפי המראה שלי.

אני אוהבת להקיף את עצמי תמיד בקבוצת נשים עוצמתיות שיתנו לי מוטיבציה להרגיש טוב עם עצמי.

כשרע לי אני מיד רוצה להתבודד, ויש הרבה בדידות שאתה נכנס לתחום הזה.

הרבה נסיעות לבד, ואודישנים כושלים יותר או פחות, ביקורות כאלו ואחרות.

אז אני מנסה ליצור לי תחושת בית דרך החברים והמשפחה. זה חשוב לי.

אני מעלה פוסטים לאינסטגרם ולפייסבוק שבכלל לא נראים כמו פוסטים של דוגמנית.

אני לא רוצה שאנשים יגידו 'היא דוגמנית', אלא: 'איזה אאוטפיט מגניב היא לובשת', או: 'היא אומרת דברים מעניינים'. יש לי את האפשרות להפוך את האינסטגרם למקום פחות אפל ממה שלצערי הדור שלי ואילך חווה.

שבנות כותבות לי  'גרמת לי ללכת עם חולצת בטן לראשונה בחיי' או: 'עזרת לי לצאת היום מהבית'. זה מדהים אותי וממלא אותי ברצון להמשיך את העשייה שלי.

לפני כמה זמן העלתי תמונות מהפקת הלבשת תחתונה, ומישהו כתבה לי: 'את שמנה'. ראיתי את זה, ובמקום למחוק או לעשות לה בלוק, עניתי. כתבתי לה: 'נכון. אני גם מצליחה ואינטליגנטית'".

'שמנה' זו קללה עצלנית, זה כאילו מרגיש לי שמי שאומר את זה, אין לו באמת מה להגיד..חח קללה אילמת!
 אני קוראת לעצמי שמנה. אני שמנה. אני שיק, מיוחדת, חמודה וכל זה, ועדיין שמנה. אני לא מבינה איפה העלבון.

אני מזמינה אתכן לקבל קצת השראה אמיתית מהדוגמניות שהן בעצם כבר סוג של דימוי בודי פוזיטיב ברשת שאני עוקבת אחריהן ונתנו לי הרבה השראה הנה ה TOP 5

עברו חלפו הימים בהם דוגמניות מלאות היו נבוכות ונחבאות אל הכלים. הדור החדש של דוגמניות הפלאס-סייז נהנה מאור הזרקורים, מאהדת המעצבים ומתשומת לב תקשורתית. אז שכחו מג'יזל, עזבו אתכם מבר – אלו השמות החמים והגופות הלוהטים שכדאי לכם להכיר בארץ ובעולם.

 

שי זנקו – היא דוגמנית ישראלית בינלאומית שעובדת באתרי קניות גדולות בחו"ל, היא רק בת 18 ויכול מאוד להיות שעוד לא שמעתם עליה, אבל אם תבקרו באתר אסוס במחלקת הפלאס סייז אתם תגלו את היפייפיה הזו 🙂

שי זנקו בדרך לעשות שינוי גם בתפיסת אידיאל היופי בארץ: "הגעתי למסקנה שאין לי זמן לבזבז על לשנוא את עצמי".

 

מירב הרוש – את מירב הכרתי באופן אישי לראשונה לפניי בערך 4 שנים, ייצא לי להשתתף איתה בכמה הפקות, שאומרים שהיופי הוא לא רק חיצוני אלה גם פנימי – היא הדוגמא המושלמת!
זכיתי להכיר אותה בלשהיי ההצלחה שלה והיום היא דוגמנית עם רזומה נרחב.
הצעירה שגדלה בנתיבות במשפחה חרדית הפכה לדוגמנית למידות גדולות, "העובדה שבמשך כל חיי ניסו לשנות אותי, רק חיזקה אותי לצעוד בדרך שלי".

איך לא- אשלי גראהם – קשה לעקוב אחרי הכותרות שמספקת דוגמנית הפלאס סייז האמריקאית אשלי גרהאם (31). פעם היא מעלה תמונה של צלוליטיס לאינסטגרם, ופעם (טוב, פעמיים) היא מככבת על שער ווג; פעם היא צועדת בתצוגת מייקל קורס ופעם מצטלמת להפקה מגה פרובוקטיבית למגזין V. ובתוך כל אלה, ברור דבר אחד: מדובר בדוגמנית הפלאס סייז המצליחה ביותר בכל הזמנים, שחוץ מפרצוף יפה וגוף משגע, יש לה הרבה מאוד מה להגיד לעולם על פתיחות, קבלה ונשיות, והעולם שומע. שני שערים בווג, כבר אמרתי?

איסקרה לורנס – שבימים אלו מדגמנת הריון מהמם ומראה שזה בסדר ונורמלי שגוף האישה משתנה ואין לנו מה להסתיר.
היא נזרקה בעבר מסוכנות דוגמנות בטענה שהיא שמנה מדי, ומזוהה היום בעיקר עם קמפיין #AerieReal של מותג ההלבשה התחתונה Arie מבית אמריקן איגל, שמבקש להציג נשים כפי שהן כדי לתקן את התפיסה המעוותת בנוגע לגוף הנשי. עם 87 קילוגרמים וטונות של נחישות, לורנס עושה כל שביכולתה כדי לחשוף את ההרס שמביאה איתה תעשיית האופנה: בחשבון האינסטגרם שלה היא תוקפת את התופעה משלל כיוונים – למשל דרך הצמדה של שתי תמונות שצולמו באותו רגע בתאורה שונה ומעוותת, שיוצרת מראה רזה יותר.

דניס בידו – ב-2014, קצת לפני שהשיח בתקשורת על דימוי גוף ופלאס סייז הגיע אל שיאו – דניס בידו (34) האמריקאית, שמידתה 44, עשתה היסטוריה קטנה כשהיתה דוגמנית הפלאס סייז היחידה שהשתתפה בשבוע האופנה בניו יורק. מאז, היא דגמנה עבור מותגים גדולים כמו פוראבר21, אולד נייבי וליוויס ונחרטה בזכרון כשתמונתה מקמפיין בגדי הים של Lane Bryant פורסמה ללא ריטוש וחשפה סימני מתיחה. חוץ מצילומים ויראליים, היא אחראית גם להקמתה של תנועה נשית תחת הכותרת "אין דרך לא נכונה להיות אישה".

 

אני חושבת שגילנו שלהצגת דוגמניות בעלות מידות ריאליסטיות בתקשורת יש יתרון פסיכולוגי מובהק על פני הצגת דוגמניות רזות. נשים עשו פחות השוואות חברתיות, היו יותר מרוצות מעצמן, שמו לב וזכרו יותר את הדוגמניות המלאות. אני חושבת שגם מצד המעצבים והמותגים שמעסיקים דוגמניות כמונו, הדבר יכול להיות חיובי – במיוחד אם מטרת הקמפיין היא לתפוס את תשומת לבן של נשים, תוך קידום של דימוי גוף חיובי.

היום אני מבינה שככל שנשים יהיו יותר חשופות למודלים שונים של יופי – כך דימוי הגוף שלהן יהיה חיובי יותר והערך העצמי שלהן יתעצם. החזון שלי הוא לגרום לכמה שיותר נשים, לקבל את עצמן כמו שהן ולהיות יותר מאושרות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבת?
Like this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *